Alla inlägg under mars 2009

Av anneli - 25 mars 2009 20:42

Här kommer bilder på muddarna som har legat ett tag men som blev ihopsydda i helgen. Varför är det så tråkigt med montering?

Jag fick ett presentkort på Yll&Tyll av sonen i julklapp, köpte rosa Muscat och har börjat sticka en tunika. Stickar den på rundsticka i stället för fram och tillbaka, mindre att sy ihop då.

Av anneli - 22 mars 2009 20:50

Är inte så hemma med teckniken  än så det kommer ett nytt inlägg med bild på mina vantar

Av anneli - 22 mars 2009 20:37

I helgen har jag ägnat mig åt att göra färdigt saker. Varför är det så tråkigt med monteringar. Ett kit som min jobbarkompis har beställt, sockarna saknas på bilden. Det är svart och vit randiga raggisar.

Mina allra första fingervantar är färdiga och jag är så stolt.

Stickade muddar som äntligen har blivit hopsydda.

De sista smyckena som jag har hämtat, bara monteringen kvar.

Av anneli - 20 mars 2009 22:45

Var tog den här veckan vägen? Det går för fort tycker jag!!! Men nu är fingervantarna färdigstickade, garn&kaffepaketet skickat, en försenad födelsedagspresent till lillasyster skickad (hoppas att alla blir nöjda och glada),söndagens glassmycken hämtade och jag har anmält mig till garn&chokladbytet. Nu tycker jag att bytena börjar bli intressanta, det har varit alldeles för mycket te tidigare (är ingen tedrickare). Bilder på vantar och smycken kommer i helgen.

Av anneli - 18 mars 2009 22:14

Idag har vi haft en underbar vårdag. På jobbet (jobbar på en förskola) packade vi utflycktsväskan och traskade i väg till skogen. Vi grillade korv och lekte lekar och njöt av den värmande solen. Det var ingen som ville gå tillbaka till förskolan. På stickfronten är det nu bara två fingrar och en tumme kvar på mina fingervantar. Imorgon kväll ska jag åka och hämta mina resterande smycken som jag gjorde i söndags. Spännande att få se hur de blev. Nu är det dags att krypa ner i "bingen" om man ska orka upp i morgon. God natt på er alla.

Av anneli - 16 mars 2009 21:20

Nu är den första av mina fingervantar klara. Känner mig väldigt stolt men inget som jag tänker massproducera. Det är inte ens lika pilligt att sticka dukar som jag tyckte att det var att få till fingrarna. Jag kommer med stolthet att använda dem när båda är klara, då får ni också se bilder på dem. Hej för ikväll nu går jag och lägger upp för nästa vante.

Av anneli - 15 mars 2009 20:00

Mitt garn&kaffe paket från Ann-Marie i Gävle. Tusen tack. Jag har stickat mycket av alla de slag men aldrig fingervantar. Nu ska jag prova ett par vårvantar till mina frusna fingrar, lider av sk. "likfingrar" det har ett finare namn som jag aldrig kommer ihåg. Färgen på garnet är samma färg som äpplena på det fina kortet. Kaffet ska vi dricka ihop med Beck&co ikväll. Jag hoppas att övriga Sverige har fått njuta av det underbara soliga vårvädret som vi har haft i Uppsala idag.

Av anneli - 15 mars 2009 19:50

Nu är helgens glasfusingkurs över. Tänk vad en helg går fort när man har kul. Glasfusing betyder att man smälter ihop glas i olika lager. Tyvärr glömde jag kameran till kursen så det blir bilder på färdiga smycken från igår

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards